جایزه و نشان ویژه «عماد افروغ» اهدا شد 
کد خبر: 4194803
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۱

جایزه و نشان ویژه «عماد افروغ» اهدا شد 

جایزه و نشان ویژه مرحوم عماد افروغ در مراسم اختتامیه شانزدهمین جشنواره پژوهش فرهنگی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اهدا شد.

به گزارش خبرنگار ایکنا، آئین اختتامیه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی پژوهش فرهنگی صبح شنبه، ۳۰ دی با حضور محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از پژوهشگران حوزه فرهنگ و هنر در تالار وحدت برگزار شد. 

قاسم زائری، دبیر جشنواره با اشاره به فرایندهای اجرایی گفت: در دوره شانزدهم بیش از ۱۰۰ عضو هیئت علمی حوزه و دانشگاه داوری بیش از چهار هزار اثر را در پنج گروه فرهنگ، هنر و ارتباطات رسانه و پژوهش‌های دینی و اسلامی، فناوری‌های جدید و آینده‌پژوهی به عهده داشتند. 

وی افزود: در بخش بین‌الملل با وجود تنگ‌نظری‌ها برای انتشار و اطلاع‌رسانی فراخوان جشنواره در کشورهای مختلف، با عبور از محدودیت‌ها ۱۹۶ اثر را دریافت کردیم. 

زائری تصریح کرد: جهت‌گیری اصلی جشنواره اهتمام به پژوهش علمی، سیاستگذارانه و متعهد به بنیان‌های نظم فرهنگی ـ اجتماعی بود. همچنین اولین دوره جایزه عماد افروغ طی همین مراسم اهدا می‌شود. ماهیت اهدای این جایزه علاوه بر پژوهش متعهد، اهتمام به سیاست اصلاح‌گرایانه است. 

سجاد صفارهرندی، دبیر علمی جشنواره بین‌المللی پژوهش فرهنگی نیز با قرائت بیانیه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی پژوهش فرهنگی بیان کرد: بی‌تردید با تلاش‌های پژوهشگران امروز شاهد برگزاری اختتامیه شانزدهمین دوره جشنواره پس از پنج‌سال وقفه هستیم. استقبال مؤثر پژوهشگران هر چند کار همکاران ارزیاب را دشوار کرد، اما حکایت از جایگاه ویژه این جشنواره داشت و ما شاهد ارسال سه هزار و 940 اثر در بخش‌های مختلف به دبیرخانه جشنواره بودیم. 

وی تصریح کرد: سیاست جشنواره این است تا علاوه بر ملاک‌های ارزیابی علمی، انسجام منطقی، روش صحیح و استفاده از شواهد متعدد، در تعیین رتبه پژوهش‌ها نیز مورد توجه باشد. 

در ادامه این مراسم پس از پخش کلیپی از زنده‌یاد عماد افروغ، بیانیه بخش ویژه شانزدهمین جشنواره با عنوان «جایزه عماد افروغ» قرائت شد. 

جایزه این بخش به علیرضا شجاعی‌زند، عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس و نشان ویژه این جایزه نیز به زهرا کاظم‌پورفرد، همسر مرحوم عماد افروغ، اهدا شد.

انتهای پیام
captcha